с. Руська Поляна
вул. Шевченка, 67
(0472) 30-33-31

Новини освіти

Вступна кампанія


ІНСТРУКЦІЇ ЩОДО РОБОТИ З СИСТЕМОЮ ПОДАННЯ ЗАЯВ В ЕЛЕКТРОННІЙ ФОРМІ (РЕЄСТРАЦІЯ ЕЛЕКТРОННОГО КАБІНЕТУ)

Вітаємо випускників 2020 року!

31 липня по 2 серпня 2020 року у закладах загальної середньої освіти Руськополянської об’єднаної територіальної громади відбулося офіційне вручення свідоцтв про повну загальну середню освіту 42 випускникам 2019-2020 навчального року. Із них 2 нагороджено золотими медалями « За особливі успіхи у навчанні».

Багато зворушливих, напутніх слів та побажань було сказано на адресу випускників від директорів шкіл, класних керівників, а для батьків – вдячні слова за підростаюче покоління. Закінчення школи – це завжди хвилююча і визначна подія в житті кожного учня.

На жаль, карантин уніс певні корективи, проте документи випускникам вручалися за графіком та із дотриманням протиепідемічних заходів.

Тож, шановні випускники, бажаємо вам мирного неба, міцного здоров’я та успіхів. Хай здобуті вами знання стануть запорукою успішного майбутнього нашої громади та рідного краю!

Віртуальні музеї шкіл Руськополянської громади:

Геронимівський ЗЗСО http://geronimovka.at.ua/index/shkilnij_muzej/0-12

Руськополянський ЗЗСО №1
http://rpschool1.at.ua/index/virtualnij_muzej_bojovoji_slavi/0-48

Новини відділу освіти Черкаської районної державної адміністрації

Освітяни області обговорили особливості підготовки до нового навчального року

Днями відбулася обласна онлайн-нарада для керівників органів управління освітою з питань підготовки до нового 2020-2021 навчального року та роботи в осінньо-зимовий період.

Захід відбувся за участю заступника голови облдержадміністрації Юрія Лесюка, начальника управління освіти і науки ОДА Ольги Чепкої, заступника начальника Управління Оксани Сімушіної, ректора КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» Наталії Чепурної, спеціалістів Управління.

На порядок денний наради були винесені питання організованого початку нового навчального року, виконання обласних програм, використання коштів освітньої субвенції, пожежної безпеки закладів освіти, діяльності мережі позашкільних освітніх закладів області.

Відкриваючи захід, Юрій Лесюк зазначив, що освітяни Черкащини гідно вийшли з досить складної ситуації в умовах карантину, забезпечивши належний рівень надання освітніх послуг у дистанційному режимі.

Водночас Юрій Миколайович наголосив, що, відповідно до динаміки поширення епідемії COVID-19 в Черкаській області, в закладах мають бути проведені відповідні підготовчі роботи щодо дотримання протиепідемічних заходів: «Необхідно вирішити питання щодо забезпечення закладів пірометрами, індивідуальними засобами захисту, деззасобами для обробки рук та поверхонь згідно з рекомендаціями Державного санітарного лікаря. Також потрібно пропрацювати проблемні місця, пов’язані зі значним скупченням дітей. Однак також необхідно бути готовим працювати на основі змішаних форм навчання, включаючи дистанційну форму здобуття знань, роботу закладів у декілька змін. Основне завдання – це забезпечити дітям можливість витися.»

Також Юрій Лесюк зупинився на питанні виплати заробітної плати працівникам освітньої галузі.

Ольга Чепка означила перспективи початку нового навчального року в закладах освіти Черкащини: «Сьогодні маємо всі підстави сподіватися, що початок навчального року співпаде з його звичайним календарним 1 вересня і діти у всіх школах будуть мати нагоду сісти за парту. Але на сьогоднішній день ми повинні бути готові, щоб у випадку погіршення чи загострення епідемічної ситуації, перейти у режим дистанційного навчання. Поки що, на сьогоднішній день, мова про це не йде».

Також Ольга Володимирівна проаналізувала досвід надання освітніх послуг в умовах карантину та надала рекомендації щодо часткового введення дистанційного режиму.

Принагідно начальник Управління анонсувала створення робочої групи для розроблення методичних рекомендацій впровадження часткового дистанційного режиму навчання в школах. Робочу групу буде створено під керівництвом обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників за участю вчителів, які мають досвід роботи з забезпечення дистанційного режиму в школах.

Заступник начальника Оксана Сімушіна поінформувала учасників наради щодо проблемних питань підготовки закладів освіти до опалювального періоду 2020-2021 року.

Стан використання субвенцій з обласного бюджету окреслила начальник відділу вищої, професійно-технічної освіти та фінансового забезпечення Управління Тетяна Кійко.

Про шляхи формування фахової майстерності педагогічних працівників у 2020-2021 навчальному році розповіла Наталія Чепурна.

Головний спеціаліст відділу інклюзивної, позашкільної освіти та виховної роботи Управління Тетяна Шевченко зупинилася на питанні забезпечення позашкільної освіти та організації виховного процесу в 2020-2021 навчальному році.

У ході онлайн-зустрічі присутні керівники органів управління освітою мали нагоду отримати компетентні відповіді на нагальні питання.

За інформацією Управління освіти і науки облдержадміністрації

http://rvo.ck.ua/

http://ck-oda.gov.ua/mon-rozpochinaye-seriyu-videorozyasnen-ta-infografik-dlya-vstupnikiv/

Станом на початок серпня освітяни Черкаського району готуються розпочати 2020/2021 навчальний рік у звичайному режимі – дітей навчатимуть у школах за партами. Перешкодити цьому можуть лише перевищені епідпороги по вірусних захворюваннях. А от традиційну серпневу конференцію педагогічних працівників проведуть нетрадиційно – онлайн. Про це повідомляють у відділі освіти, культури, молоді та спорту Черкаської РДА.

–        Натепер ми готуємося розпочати роботу 1 вересня в школах та дитячих садках у звичайному режимі, – повідомила начальник відділу Людмила Григорчук. – Разом з тим, з керівниками закладів освіти Черкаського району паралельно вирішуємо питання готовності до дистанційного навчання чи інших форм, якщо епідеміологічна ситуація погіршиться.

Проте традиційну серпневу конференцію педагогічних працівників цьогоріч у відділ освіти, культури, молоді та спорту Черкаської РДА проведуть онлайн.

Відтак, для підготовки навчальних закладів, які залишилися в підпорядкуванні відділу освіти Черкаської РДА, а не відійшли до ОТГ, до роботи в осінньо-зимовий опалювальний період, спрямовані понад 11 млн грн. На ці кошти провели капітальні ремонти дахів, харчоблоків, системи водопостачання, водовідведення та каналізаційної системи, понад 2,5 млн грн спрямували на засоби протипожежної безпеки – облаштування системою автоматичної протипожежної сигналізації в Дубіївській, Мошнівській та Яснозірській школах, а також обробка дерев’яних конструкцій та ін.

–        Загалом, підготовчі роботи до початку нового навчального року та опалювального сезону виконані, – зауважила управлінець.

Нагадаємо, у Міністерстві освіти готують три сценарії початку навчального року. Залежно від епідситуації, в регіонах можуть бути запроваджена змішана, дистанційна чи звичайна форма навчання. В Україні до 31 серпня продовжений адаптивний карантин. Проте з 1 серпня країну поділять на зони: зелену, жовту, помаранчеву, червону. У регіонах, які потраплять до червоної зони, школи не працюватимуть. Черкащина, за інформацією Управління охорони здоров’я Черкаської ОДА, натепер має всі шанси втрапити до зеленої зони.

Джерело: http://www.silobr.info/index.php/osvita/item/2396-u-cherkaskomu-rayoni-osvitniy-protses-planuyut-rozpochati-1-veresnya-u-zvichaynomu-rezhimi?fbclid=IwAR2kaIRLlcnzkfYddMd0bTN_cTIkASuSrlCoUm7UlD2RF_7yuYHA5NqNO4I

https://pedpresa.ua/202817-shkoly-1-veresnya-budut-pratsyuvaty-yak-do-karantynu-viktor-lyashko.html
https://pedpresa.ua/202865-organizatsiya-vyhovnogo-protsesu-u-2020-2021-n-r-rekomendatsiyi-mon.html

Про підготовку закладів освіти до нового навчального року

Лист МОН 1/9-406 від 29.07.2020 р.

Відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, з 1 серпня 2020 р. до 31 серпня 2020 р. на території областей та міста Києва із урахуванням епідемічної ситуації в регіоні, продовжено дію карантину, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

На виконання підпункту 3 пункту 13 Положення про функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 21.11.2016 № 1400, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2016 р. за № 1623/29752, з урахуванням вимог наказу Міністерства освіти і науки України від 16.03.2020 № 406 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню короновірусу COVID-19», з метою забезпечення стійкого функціонування об’єктів освіти в умовах виникнення надзвичайної ситуації та збереження життя та здоров’я учасників освітнього процесу пропонується:


1) продовжити дію режиму надзвичайної ситуації функціональної підсистеми навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту для запобігання поширенню медико-біологічної надзвичайної ситуації державного рівня, пов’язаної з поширенням на території України гострої респіраторної хвороби COV1D-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2;

2) поінформувати учасників освітнього процесу закладів освіти та працівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління МОН, про подовження адаптивного карантину та заборони, що діють на території України на період дії карантину в залежності від рівня епідемічної небезпеки в регіоні або окремих адміністративно-територіальних одиницях, який встановлюється за результатами оцінки епідемічних показників та визначається рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, яке розміщується на офіційному інформаційному порталі Кабінету Міністрів України ;

3) здійснити заходи в межах компетенції та обсягах, що необхідні для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;


4) провести вступні (первинні) інструктажі з безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності під час навчального року та опалювального сезону про дотримання обмежень задля запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, правил поведінки у закладах освіти, правил пожежної безпеки, електробезпеки, безпеки дорожнього руху, профілактики шлунково-кишкових захворювань, норм гігієни та виробничої санітарії, правил поведінки в громадських місцях, а також поводження з незнайомими людьми та предметами, користування громадським транспортом, попередження травмування на об’єктах залізничної інфраструктури, дій у випадку надзвичайних ситуацій тощо за відповідними інструкціями з реєстрацією у журналах.

В межах компетенції забезпечити виконання Плану заходів з підготовки об’єктів паливно-енергетичного комплексу України до осінньо-зимового періоду 2020/21 року та його проходження, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 916-р.


На виконання підпункту 14 пункту 2 розділу III та підпункту 5 пункту 1 розділу IV Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 26.12.2017 № 1669, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 січня 2018 р. за № 100/31552, пропонуємо для врахування в роботі інструктивно-методичні матеріали щодо порядку підготовки закладу освіти до нового навчального року та опалювального сезону з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки  життєдіяльності.

Джерело:
https://pedpresa.ua/202880-pro-pidgotovku-zakladiv-osvity-do-novogo-navchalnogo-roku.html

https://pedpresa.ua/202508-mon-zatverdylo-poryadok-podannya-zayav-onlajn-na-vstup-do-zakladiv-vyshhoyi-osvity.html

Дошкільний навчальний заклад  – це нове місце не лише для малюка, а й для батьків. Саме вони завжди переживають, як там крихітка, а дитина відчуває величезний стрес, адже матуся кудись поділася. Тому потрібно підготуватися до цього періоду заздалегідь:  відвідати дитсадок, переконатися, що там для дітей хороші умови відпочинку, ігор, смачна їжа, поспілкуватися з батьками діточок, які вже не перший рік ходять до обраного садочка.

Не зайвим буде ознайомитися з директором і майбутньої вихователькою, розповісти про малюка, його психологічні особливості та звички.

А тепер головне:  до садочка без сліз та істерик

1. Заздалегідь постарайтеся поступово розширювати коло спілкування малюка. Нехай він подружиться з іншими дітками на майданчику і у дворі будинку, можна запрошувати в гості. Спочатку дитина напевно буде соромитися і боятися спілкуватися, але потім почне звикати, і з кожним разом все швидше. І ще: не сидіть з ним постійно поряд , пробуйте відлучатися на якийсь час, залишаючи з бабусею, дідусем, тіткою, хресними або іншими рідними.

2. За 3-4 місяці до візіту  дитячого садочка слід максимально наблизити спосіб життя дитини  до того, що буде в групі. Зробіть такий же режим дня, їжте, грайте і гуляйте в той час, коли він буде це робити в своїй групі – так легше привчити дитину до садка без стресу. Дізнатися  розклад можна у вашого майбутнього вихователя.

3. Вчіть дитину бути самостійною: вона повинна вміти користуватися ложкою, сідати на горщик, одягатися, взуватися, спати окремо, засинати без казки і заколисувань.

4. Створюйте позитивні очікування. Розповідайте, як  добре у садочку, які там веселі і доброзичливі дітки, багато іграшок, смачно годують, весело грають.

5. Якщо дитині складно змінити обстановку, спробуйте умовити її взяти в садок «друга» – улюблену іграшку.

6. Якщо дитина боїться, що її покинуть, існує психологічний хід. Віддаючи дитину в групу вранці, скажіть, що йдете на роботу, і залиште в шафці дитини ключик. Після роботи ви зайдете за нею, візьмете ключ, і ви разом підете додому. Без ключика додому не потрапити, так що ви точно не залишите малюка.

7. Мінімізуйте стрес в період адаптації: менше сваріть малюка вдома, не кричіть на нього, проводьте якомога більше часу разом за іграми, прогулянками, робіть разом домашні справи.

8. Важливий момент: дитині повинна подобатися вихователька і діти.  Спочатку будуть скарги на вихователя і дітей, це нормально у період звикання, але, якщо через місяць скарги не припинилися або малюк каже, що його б’ють, ображають, дискримінують, варто перевірити, чи так це і, можливо, перевести малюка в іншу групу або установу.

І не намагайтеся відразу залишати малюка  на цілий день. Привчити дитину до садка буде простіше, якщо хоча б місяць ходити з ним туди всього на кілька годин.

© Руська Поляна 2013 rpol@i.ua
Зроблено з любов'ю в Україні